احمدی، س.ا. (1394). روانشناسی نوجوانان و جوانان. اصفهان؛ انتشارات مشعل.
آرگایل، م. (1394). روان شناسی شادی. (ترجمه فاطمه، بهرامی؛ مسعود، گوهری انارکی؛ حمید، نشاط دوست؛ حسن پالاهنگ). اصفهان: جهاد دانشگاهی واحد اصفهان (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2000).
بخشی پور، ع. دژکام، م. (1384). تحلیل عاملی تائید مقیاس عاطفه مثبت و منفی. مجله روانشناسی، 9، 65-78.
بیانی، علیاصغر؛ محمدکوچکی، عاشور؛ بیانی، علی. (1387). روایی و پایایی مقیاس بهزیستی روانشناختی ریف. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، جلد 14، شماره 2، 146-151.
خدابنده، ف؛ نوربالا، ا؛ کاهانی، ص؛ باقری، ع. (1391). بررسی عوامل مرتبط با اقدام به خودکشی در افراد میانسال و سالمند. روانشناسی سلامت، شماره 1، 88-96.
دلاور، ع، (1394). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی. تهران، انتشارات رشد.
رحمانی، ف؛ سیدفاطمی، ن؛ برادرانرضایی، م؛ صداقت، ک؛ فتحیآذر، الف. (1384). ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان مشکلات رفتاری دانش آموزان.12.4. 365-370.
سیف، ع. (1394). روانشناسی پرورشی نوین (روانشناسی یادگیری و آموزش). تهران: انتشارات دوران.
شکری، ا؛ تاجیک اسماعیلی، ع.ا؛ دانشور پور، ز؛ غنایی، ز؛ دستجردی، ر. (1386). تفاوتهای فردی در سبکهای هویت و بهزیستی روانشناختی: نقش تعهد هویت. تازه های علوم شناختی. 9(2). 33-46.
صادقی مال امیری، م؛ نیکنام، ع.ا. (1389). بررسی تئوری های سازمان بر خلاقیت. دوماهنامه توسعه انسانی پلیس. 7(27)، 47-76.
عابدی، ج. (1372). خلاقیت و شیوهای نو در اندازه گیری آن، پژوهشهای روانشناختی، شماره 1 و 2.
غضنفری،ا. (1386). اعتباریابیمقیاسمقابلهنوجوانان. مجلهروانپزشکیوروانشناسیبالینیایران.11.3. 290-297.
فیست، ج؛ فیست، ج.ج. (2005). نظریههای شخصیت. ترجمه: یحیی سیدمحمدی. (1394). تهران: انتشارات روان.
قدرتی، م؛ افروز، غ؛ شریفی درآمدی، پ؛ هومن، ح.ع. (1390). تبیینخلاقیتدانشآموزانتیزهوشبرمبنایهوش،سنورضامندی زناشوییوالدینآنان. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی. شماره 3، سال اول. صص 1 تا 21.
کاپلان، ج؛ سادوک، ب. (1393). خلاصه روانپزشکی. (ترجمه نصرت الله پورافکاری). تهران: انتشارات شهرآب. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2002).
گال، م؛ بورگ، و؛ گال، ج. (2002). روشهای تحقیق کیفی و کمی در علوم رفتاری جلد1و2. ترجمه:رضا نصر و همکاران. (1394). تهران : نشر سمت.
گل پیچ، ز. (1388). بررسی رابطه بین بلوغ شغلی و پایگاه های هویت در نوجوانان دارای اختلالات بینایی و نوجوانان عادی. (پایان نامه کارشناسی ارشد. چاپ نشده). تهران؛ دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
لطف آبادی، ح. (1394). روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات سمت.
معیدفر، س. (1393). شکاف نسلی یا گسست فرهنگی (بررسی شکاف نسلی در ایران). فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 24، 55-80.
منصور، م. (1394). روانشناسی ژنتیک: تحول روانی از کودکی تا پیری. تهران: انتشارات سمت.
میراحمدی، ل. (1386). تاثیر زوج درمانی کوتاه مدت به شیوه خود تنظیمی بر خوشبینی و شادی زوجین اصفهان. (پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده). اصفهان؛ دانشگاه اصفهان.
میکائیلی،ف. (1389). بررسی وضعیت بهزیستی روانشناختی دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه ارمیه. دانش نو؛ فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد. 16(4)، 65-72.
Arkin, M. (2015). The Relationship Between Community Violence Exposure and Psychological Well-Being Among Latino Adolescents (Doctoral dissertation, University of Michigan).
Auzmendi, E. Villa, A. &Abedi, J. (1996). Reliability and validity of a newly-constructed multiple-choice creativity instrument. Creativity Research Juornal, 9(1), 89-95.
Brooks, T. L., Harris, S. K., Thrall, J. S., & Woods, E. R. (2002). Association of adolescent risk behaviors with mental health symptoms in high school students. Journal of Adolescent Health, 31(3), 240-246.
Calvaresi, E., & Bryan, J. (2003). Symptom experience in Australian men and women in midlife. Maturitas, 44(3), 225-236.
Chow HP. (2007). Psychological well-being and scholastic achievement among university students in a Canadian Prairie City. SocPsycholEduc; 10: 438-493.
Cohen, A. O., Breiner, K., Steinberg, L., Bonnie, R. J., Scott, E. S., Taylor-Thompson, K. A., ... & Silverman, M. R. (2016). When is an adolescent an adult? Assessing cognitive control in emotional and nonemotional contexts. Psychological science, 1, 14.
Corsini, R. J. (2014). The dictionary of psychology. Brunner/Mazel: Taylor & Francis Group.
Fussner, L. M., Luebbe, A. M., & Bell, D. J. (2015). Dynamics of positive emotion regulation: associations with youth depressive symptoms. Journal of abnormal child psychology, 43(3), 475-488.
Gilbert, K. E., Nolen-Hoeksema, S., & Gruber, J. (2013). Positive emotion dysregulation across mood disorders: How amplifying versus dampening predicts emotional reactivity and illness course. Behaviour research and therapy, 51(11), 736-741.
Kalokerinos, E. K., Greenaway, K. H., & Denson, T. F. (2015). Reappraisal but not suppression downregulates the experience of positive and negative emotion. Emotion, 15(3), 271.
Keyes CLM, Shmotkin D, Ryff CD. (2002). Optimizing well-being: the empirical encounter of two traditions. J Perso and Soci Psych; 82: 1007–1022.
Kleibeuker, S. W., De Dreu, C. K., & Crone, E. A. (2013). The development of creative cognition across adolescence: distinct trajectories for insight and divergent thinking. Developmental science, 16(1), 2-12.
Kwan Christine ML; Love GD; Ryff CD; Essex, Marilyn J. (2003). The role of self-enhancing evaluations in a successful life transition. Psychol Aging; 18 (1):3–12.
Lilly, F. R. (2014). Creativity in Adolescence. In Encyclopedia of Primary Prevention and Health Promotion (pp. 1057-1065). Springer US.
Lim, S. & Smith, J. (2008). The structural relationship of parenting style, creativepersonality, and loneliness. Creative Research Journal, 20, 412-421.
McAdams, D. P. (2013). The positive psychology of adult generativity: Caring for the next generation and constructing a redemptive life. In Positive Psychology (pp. 191-205). Springer New York.
Pavot, W. &Diener, E. (2008). The Satisfaction With Life Scale and the emerging construct of life satisfaction. Journal of Positive Psychology, 3, 137-152.
Read, C. (2015). A generation gap in career expectations: Claire Read discovers that nurses and midwives born between 1980 and 1994 expect more support and feedback than their predecessors. Nursing Standard, 30(3), 18-19.
Reininger, B.M., Evans, A.E., Griffin, S.F., Sanderson, M., Vincent, M.L., Valois,R.F., & Parra-Medina, D. (2005). Predicting Adolescent Risk Behaviors Basedon an Ecological Framework and Assets. American Journal of HealthBehaviors, 29(2):150-61.
Runco, M. A. (1999). A longitudinal study ofexceptional giftedness and creativity. CreativityResearch Journal, 12, 161-164.
Ryan, R. M. and Deci, E. L. (2001). On happiness and human potentials: a review of research on hedonic and eudemonic well-being. Annu. Rev. Psychol. 52, 141-166.
Ryff, C. (1989). Happiness is everything, or is it? Explorations on the meaning of psychological well-being. Journal of Personality and Social Psychology. 57, 1069-1081.
Ryff, C. D. & Keyes, C. L. (1995). The structure of psychological well-being revisited. J. Pers. Soc. Psychol. 69, 719-727.
Ryff, C.D., & Singer, B. (1998). The contours of positive human health. Psych Inqu; 9: 1–28.
Scott, D. (2015), Program Outcome for Youth. Evaluation the NationalOutcomes.
Seligman, M. E., &Csikszentmihalyi, M. (2014). Positive psychology: An introduction (pp. 279-298). Springer Netherlands.
Sheldon, K.M, & Elliot, A.J. (1999). Goal striving, needsatisfaction, and longitudinal well-being: The self-concordance model. J Perso and Soci Psych; 76: 482-497.
Wang, W.L., & Miao, D.M. (2007). Reaserch review of college student's psychological quality. US-China Educ Rev; 4(3): 54-60.
Watson D, Clark LA, Carey G. (1988). Positive and negative affectivity and their relation to anxiety and depressive disorders. J AbnormPsychol; 97(3): 346-53.
Yan, L. (2005). An investigation of the relationship between the open-endedness of activities and the creativity of young children.
Yarnell, L. M., Stafford, R. E., Neff, K. D., Reilly, E. D., Knox, M. C., &Mullarkey, M. (2015). Meta-analysis of gender differences in self-compassion. Self and Identity, 14(5), 499-520.
Zell, E., Krizan, Z., & Teeter, S. R. (2015). Evaluating gender similarities and differences using metasynthesis. American Psychologist, 70(1), 10.