بنام، م.، بادامی، م.، و مشکلاتی. م. (1393). ساخت، سنجش روایی، پایایی، و هنجاریابی پرسشنامه انگیزش شرکت سالمندان در فعالیت بدنی. مطالعات روانشناسی ورزشی، 7(1), 48–31.
بهرام، م.، پوروقار، م.، و عکاشه، گ. (1393). بررسی تأثیر 8 هفته تمرین پیلاتس بر کاهش افسردگی سالمندان مرد بازنشسته کارگر. فصلنامه پرستاری سالمندان، 2(1)، 42-31.
حمیدی، ر.، گرمارودی، غ.، آزادبخت، م.، فکری زاده، ز.، تنجانی، پ.، فتحی زاده، ش.، و قیسوندی، ا. (1393). بررسی روایی و پایایی نسخهی دوم پرسشنامهی افسردگی بک در سالمندان ایرانی. مجله دانشگاه علوم پزشکی سبزوار،22(1)، 198-189.
حمیدیان، م. (1395). تأثیر تمرینات حافظه کاری، حرکات ریتمیک و ترکیبی (حافظه کاری و ریتمیک) بر توجه انتخابی، توجه مداوم و حافظه کاری کودکان بیشفعال (پایاننامه کارشناسی ارشد چاپ نشده) دانشگاه الزهرا، تهران.
خدابخشی کولایی، آ.، حیدری، م.، و فلسفی نژاد، م. (1394). اثربخشی شعر درمانی گروهی بر افسردگی و معنا جویی سالمندان مقیم در مراکز سالمندان زن شهرستان تفرش. پرستاری سالمندان،3 (1)، 72-55.
زارعیان، ا.، و رحمتی، ف. (1393). تأثیر تمرین ریتمیک ایروبیک بر اضطراب، افسردگی و کیفیت زندگی زنان مبتلابه سرطان سینه. مطالعات روانشناسی بالینی، 17(5)، 18–1.
سهرابی، م.، ذوالفقاری، پ.، مهدی زاده، ف.، آقایان، س.، قاسمیان، آ.، شریعتی، ز.، و خسروی، ا. (1387). بررسی مقایسهای وضعیت شناختی و افسردگی سالمندان مقیم سرای سالمندان و ساکن منازل شخصی. دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی،3(2)، 31-27.
فارسی، ع.، عشایری، ح.، و محمد زاده، س.(1393). تأثیر شش هفته تمرینات تعادلی بر برخی ویژگیهای کینماتیکی راه رفتن در زنان سالمند. سالمند،9(4)، 327-287.
موسوی، و. (1390). روانشناسی ورزش. تهران: سمت.
نجاتی، و. (1388). بررسی وضعیت سلامت سالمندان استان قم در سال 1386. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 1(13)، 67-72.
نجاتی، و.، و ایزدی نجفآبادی، س. (1391). مقایسه کارکردهای اجرایی کودکان اتیستیک با عملکرد بالا و همتایان عادی. پژوهش در علوم توانبخشی، 8(1)، 39-28.
Alizadeh Goradel, J., Pouresmali, A., Mowlaie, M., & Sadeghi Movahed, F. (2016). The effects of transcranial direct current stimulation on obsession-compulsion, anxiety, and depression of a patient suffering from obsessive-compulsive disorder. Practice in Clinical Psychology, 4(2), 75-80.
Andrade, F. C. D., Wu, F., Lebrão, M. L., & Duarte, Y. A. D. O. (2016). Life expectancy without depression increases among Brazilian older adults. Revista de saude publica,6(4), 12-16.
Beck, A. T., Ward, C. H., Mendelson, M., Mock, J., & Erbaugh, J. (1961). An inventory for measuring depression. Archives of general psychiatry, 4(6), 561-571.
Boyette, L. W., Lloyd, A., Boyette, J. E., Watkins, E., Furbush, L., Dunbar, S. B., & Brandon, L. J. (2002). Personal characteristics that influence exercise behavior of older adults. Journal of rehabilitation research and development, 39(1), 95-104.
Deslandes, A., Moraes, H., Ferreira, C., Veiga, H., Silveira, H., Mouta, R., & Laks, J. (2009). Exercise and mental health: many reasons to move. Neuropsychobiology, 59(4), 191-198.
Elavsky, S., McAuley, E., Motl, R. W., Konopack, J. F., Marquez, D. X., Hu, L., & Diener, E. (2005). Physical activity enhances long-term quality of life in older adults: efficacy, esteem, and affective influences. Annals of Behavioral Medicine, 30(2), 138-145.
Guadagnoli, M., Morin, M. P., & Dubrowski, A. (2012). The application of the challenge point framework in medical education. Medical education, 46(5), 447-453.
Hafez, G., Bagchi, K., & Mahaini, R. (2000). Caring for the elderly: a report on the status of care for the elderly in the Eastern Mediterranean Region. Eastern Mediterranean Health Journal, 6(4), 636–643.
Hernandez, R., Andrade, F. C. D., Piedra, L. M., Tabb, K. M., Xu, S., & Sarkisian, C. (2019). The impact of exercise on depressive symptoms in older Hispanic/Latino adults: results from the ‘¡ Caminemos!’. study. Aging & mental health, 23(6), 680-685.
Jones, E. D., & Beck-Little, R. (2002). The use of reminiscence therapy for the treatment of depression in rural-dwelling older adults. Issues in mental health nursing, 23(3), 279-290.
Kamijo, K., Hayashi, Y., Sakai, T., Yahiro, T., Tanaka, K., & Nishihira, Y. (2009). Acute effects of aerobic exercise on cognitive function in older adults. Journals of Gerontology: Series B, 64(3), 356-363.
Kerr, J. H., Fujiyama, H., Wilson, G. V., & Nakamori, K. (2006). The experience of a modern dance group: arousal, motivation, and self‐rated performance. Research in Dance Education, 7(2), 125-140.
King, A., Proutt, A., & Phillips, A. (2006). Comparative effects of two physical functioning and quality of life out comes in older adults. The journals of gerontology. Series A, Biological sciences and medical sciences, 137(70), 825-32.
Lachman, S., Boekholdt, S. M., Luben, R. N., Sharp, S. J., Brage, S., Khaw, K. T., & Wareham, N. J. (2018). Impact of physical activity on the risk of cardiovascular disease in middle-aged and older adults: EPIC Norfolk prospective population study. European journal of preventive cardiology, 25(2), 200-208.
MacMahon, J. R. (1990). The psychological benefits of exercise and the treatment of delinquent adolescents. Sports medicine, 9(6), 344-351.
McPhee, J. S., French, D. P., Jackson, D., Nazroo, J., Pendleton, N., & Degens, H. (2016). Physical activity in older age: perspectives for healthy ageing and frailty. Biogerontology, 17(3), 567-580.
Mohammadi Orangi, B., Parvinpour, Sh., & Shirini, A. (1397). The Effectiveness of Aerobic Rhythmic Exercise with Music on Selective Attention, Depression and Anxiety in Older Men. Journal of Aging Psychology, 4(1), 73–82.
Mouratidis, A., Vansteenkiste, M., Lens, W., & Sideridis, G. (2008). The motivating role of positive feedback in sport and physical education: Evidence for a motivational model. Journal of Sport and Exercise Psychology, 30(2), 240-268.
Newman, C. L., & Motta, R. W. (2007). The effects of aerobic exercise on childhood PTSD, anxiety, and depression. International journal of emergency mental health, 9(2), 133-158.
Newsom, J. T., Shaw, B. A., August, K. J., & Strath, S. J. (2018). Physical activity–related social control and social support in older adults: Cognitive and emotional pathways to physical activity. Journal of health psychology, 23(11), 1389-1404.
Ozmun, J. C., & Gallahue, D. L. (2016). Motor development. Adapted Physical Education and Sport E, 6, 375.
Sadeghi, K., Ahmadi, S. M., Ahmadi, S. M., Rezaei, M., Miri, J., Abdi, A., ... & Jamshidi, K. (2016). A comparative study of the efficacy of cognitive group therapy and aerobic exercise in the treatment of depression among the students. Global journal of health science, 8(10), 54171.
Senko, C., & Harackiewicz, J. M. (2002). Performance goals: The moderating roles of context and achievement orientation. Journal of Experimental Social Psychology, 38(6), 603-610.
Ströhle, A. (2009). Physical activity, exercise, depression and anxiety disorders. Journal of Neural Transmission, 116(6), 777–784.
Stoate, I., Wulf, G., & Lewthwaite, R. (2012). Enhanced expectancies improve movement efficiency in runners. Journal of Sports Sciences, 30(8), 815-823.
Viciana, J., Cervelló, E. M., & Ramirez-Lechuga, J. (2007). Effect of manipulating positive and negative feedback on goal orientations, perceived motivational climate, satisfaction, task choice, perception of ability, and attitude toward physical education lessons. Perceptual and motor skills, 105(1), 67-82.
Wang, S., & Blazer, D. G. (2015). Depression and cognition in the elderly. Annual review of clinical psychology, 11, 331-360.
Weinberg, R. S., & Gould, D. (2014). Foundations of Sport and Exercise Psychology, 6E. Human Kinetics.
Yu, J., Rawtaer, I., Fam, J., Jiang, M. J., Feng, L., Kua, E. H., & Mahendran, R. (2016). Sleep correlates of depression and anxiety in an elderly Asian population. Psychogeriatrics, 16(3), 191-195.
Zis, P., Daskalaki, A., Bountouni, I., Sykioti, P., Varrassi, G., & Paladini, A. (2017). Depression and chronic pain in the elderly: links and management challenges. Clinical interventions in aging, 14(3), 12-709.