امینی، م.، دولتشاهی، ب.، دادخواه، ا.، لطفی، م. (1389). اثر توانبخشی شناختی در کاهش نقایص شناختی سالمندان مبتلا به دمانس آلزایمر. مجله سالمندی ایران (سالمند)، 5(1)، 86-78.
ایراندوست، خ.، طاهری، م.، و ثقهالاسلامی، ع. (1393). ﻣﻘﺎﻳﺴﺔ اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ ﺗﻤﺮﻳﻨﺎت ﻫﻮازی در آب و ﻳﻮﮔﺎ ﺑﺮ ﺣﺎﻓﻈﻪ و ﺗﻌﺎدل ﭘﻮﻳﺎی ﻣﺮدان ﺳﺎﻟﻤﻨﺪ. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی، 6(4)، 473-463.
ایساکوویتز، ر.، و کلیپینگر، ک. (1393). آناتومی پیلاتس (ترجمه ح. صادقی و س. ز. حسینی سیسی). تهران: علم و حرکت. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2010)
باباخانی، م.، فرخی، ا.، ایلبیگی، س.، و کشتیدار، م. (1393). تأثیر دو نوع فعالیت بدنی حاد، هوازی و بیهوازی بر حافظه بلندمدت دانشجویان پسر تربیتبدنی دانشگاه بیرجند. ششمین همایش ملی دانشجویان تربیتبدنی و علوم ورزشی ایران، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران.
بوند، ج.، و کورنر، ل. (1389). کیفیتزندگیوسالمندان (ترجمه ح. محققیکمال)، تهران: دانژ. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2003)
تقیلو، س. (1393). بررسی تأثیر تمرینات هوازی بر حافظه کاری کودکان 10-8 سال (پایاننامه کارشناسی ارشد چاپ نشده). دانشگاه آزاد اسلامی، کرج.
حسنپور هشتایجانی، ع. (1381). مقایسهحافظهکوتاهمدتوحافظهکاریبیندانش آموزان باناتوانییادگیریوعادی (پایاننامه کارشناسی ارشد چاپ نشده). دانشگاه تهران.
رضوان پور، ف.، نزاکت الحسینی، م.، و اسفرجانی، ف. (1393). ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺗﻤﺮﯾﻨﺎت ﭘﯿﻼﺗﺲ ﺑﺮ بهرهی ﺣﺎﻓﻈﻪ، ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺣﺮﮐﺘﯽ ﺑﺎﻻﺗﻨﻪ و پایینتنه در ﺑﯿﻤﺎران مبتلابه سکتهی ﻣﻐﺰی. نشریه رفتار حرکتی، 6(16)، 60-43.
ساعد، ا.، روشن، ر.، مرادی، ع. (1386). بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس حافظه وکسلر (نسخه سوم WMS-III) در دانشجویان. دوماهنامه علمی-پژوهشی دانشگاه شاهد، 15 (31)، 71-57.
سعیدیان پناه، س.ا.، عزتیخواه، آ.، و حسینطلایی، ی. (1394). تأثیر یک دوره برنامه تمرینی پیلاتس بر عوامل سلامت جسمانی، ذهنی و اجتماعی مرتبط با زنان سالمند. اولین همایش علوم ورزشی و تربیتبدنی ایران، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران.
شعبانی، ف.، اسماعیلی، ع.، سلمان، ز. (1396). اثربخشی شدت های مختلف تمرین حاد بر حافظه کاری سالمندان. فصلنامه روان شناسی پیری، 3(1)، 67-55.
صادقی، ن.، خلجی، ح.، نوروزیان، م.، و مختاری، پ. (1392). تأثیر فعالیت بدنی بر حافظه زنان 50-70 ساله مبتلابه اختلال حافظه. مجله تازههای بیولوژی مولکولی-سلولی، 3(11)، 54-47.
صنعتکاران، ا.، بهاری، ف.، و راعیشکتایی، ا. (1395). تأثیر یک جلسه پیادهروی بر حافظه کوتاهمدت دختران دانشجو. سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. دانشگاه تربتحیدریه، مشهد.
عزیزی ملکآبادی، ح.، علایی، ح.، و حسینی، م. (1387). اثر فعالیت بدنی کوتاهمدت (دویدن با تردمیل) بر یادگیری و حافظه فضایی در موشهای صحرایی نر سالم و وابسته به مورفین. مجله دانشکده پزشکی اصفهان، 26(82)، 146-15.
علی اصغرپور، م.، عیب پوش، س. (1390). کیفیت خواب سالمندان مقیم آسایشگاه کهریزک و عوامل مرتبط با آن. دوماهنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 5 (34)، 383-374.
فردریکسون، ب.، و نولن هکسما، س.ن. (1380). زمینه روانشناسی (ترجمه م. گنجی). تهران: ساوالان. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2004)
لطفآبادی، ع. (1384). روانشناختی رشد، نوجوانی جوانی بزرگسالی. تهران: انتشارات سمت.
لیون، د. (1394). مجموعه تمرینات ورزشی پیلاتس (ترجمه ب. عطری و م. شفیعی). تهران: حتمی. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2005)
مارنات، گ. گ. (1394). راهنمای سنجش روانی برای روانشناسان بالینی، مشاوران و روانپزشکان (ترجمه ح. پاشا شریفی، م.ح. نیکخو). تهران: سخن. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2003)
مؤمنی، م. ا. (1396). تأثیر موسیقی سنتی بر بهبود حافظه فعال زنان سالمند 50 تا 60 سالۀ انجمن آلزایمر ایران. فصلنامه تازههای علوم شناختی، 19(3)، 40-26.
نصرتی، ک.، و کرمینوری، ر. (1383). بررسی انواع حافظه در دانش آموزان. مجله رشد آموزش، 7(1)، 44.
ویلمور، اچ.، و کاستیل، د. (1386). فیزیولوژی ورزشی و فعالیتهای بدنی (ترجمه ض. معینی، ف. رحمانینیا، ح. رجبی، ح. آقا علینژاد، ف. اسلامی). تهران: مبتکران پیشروان. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2006)
Allen, D. M., Van Praag, H., Ray, J., Weaver, Z., Winrow, C.J., Carter T. A., … Gage, F. H. (2001). Ataxia. Telangiectasia mutated is essential during adult neurogenesis. Genes & development, 15(5), 554-566.
Brooks, H., Landry, K., Malas, K., Rihal, N., & Umhoefer, H. (2015). The Effects of Moderate Aerobic Activity on Short-Term and Long-Term Memory. Journal of Advanced Student Science, 20(1), 1-16.
Coles, K., & Tomporowski, P. D. (2008). Effects of Acute exercise on executive processing, short-term and long-term memory. Journal of Sports Sciences, 26(3), 333-344.
Erickson, K. I., & Kramer, A. F. (2009). Aerobic exercise effects on cognitive and neural plasticity in older adults. British journal of sports medicine, 43(1), 22-24.
Hotter, J., Aaron, F., Megha, P., Zack, N., & Tal, Z. (2013). Impact of Aerobic and Anaerobic Exercise on Short and Long Term Memory Retention. Journal of Advanced Student Science, 1, 1-20
Liu-Ambrose, T., Nagamatsu, L. S., Graf, P., Beattie, B. L., Ashe, M. C., & Handy, T. C. (2010). Resistance training and executive functions: a 12-month randomized controlled trial. Archives of internal medicine, 170(2), 170-178.
Payne, V.G., & Isaacs, L.D. (2008). Introduction to motor development. Human Motor Development, 1, 1-23.
Potter, P., & Perry, G. (2007). Basic Nursing Theory and Practice (7th edition). Philadelphia: Mosby.
Russell, E. W. (1975). A multiple scoring method for the assessment of complex memory functions. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 43(6), 800-809.
Young-Mee, K., & Hye-Jeon, H. (2016). Preparation for the Generation of the 100-Year-Old, the Development of a Wholeness Program for Brain Health in the Elderly. Indian Journal of Science and Technology, 9(25), 1-10.