احمدی، و.، و بهشتی، س. ص. (1386).بررسی ویژگیهای جمعیتشناختی و رفاهی سالمندان در ایران. فصلنامه جمعیت، 61، 38-19.
براندن، ن. (1382). قدرت عزت نفس (ترجمه م. اعطامی). تهران: پیوند. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، ۱۹92)
بیانی، ع. ا. (1385). پایایی و روایی مقیاس افسردگی- شادکامی.مجلهی دانش و پژوهش در روانشناسی، 20، 40-31.
پورشافعی،ا. (1370). بررسیرابطهعزتنفسباپیشرفت تحصیلی (پایاننامهکارشناسیارشد چاپنشده). دانشگاهتربیتمعلم، تهران.
ثابت،م. (1375). بررسیعملیبودناعتبار،رواییو نرمیابیتستعزتنفسکوپراسمیتدرمناطق نوزدهگانهتهران(پایاننامه کارشناسیارشد چاپ نشده). دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
حقیقی،ج.، خوشکشی، ا.، شکرکن، ح.، شهینی ییلاق، م. (1386). رابطۀ الگوی پنج عاملی شخصیت با احساس شادکامی در دانشجویان دورۀ کارشناسی دانشگاه شهید چمران. مجلۀ علوم تربیتی و روانشناسی، 13(3)، 208-189.
عباسزاده، م.، علیزاده اقدم، م.، کوهی، ک.، و علیپور، پ. (1391). انواع سرمایهها، حلقهی مفقوده در تبیین شادکامی دانشجویان دانشگاه تبریز. فصلنامهی رفاه اجتماعی، 13(51)، 244-215.
علی پور، الف.، و نوری، ن (1385). بررسی پایایی و روایی مقیاس افسردگی- شادکامی در کارکنان دادگستری شهر اصفهان. اصول بهداشت روانی، 8(31): 96-87.
قاسمی، الف.، عابدی، ع.، و باغبان، الف. (1388). اثربخشی آموزش گروهی مبتنی بر نظریۀ امید اسنایدر بر میزان شادکامی سالمندان.دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی،41، 40-17.
قطرهای، ف. (1385). بررسی رابطهی شادکامی و کیفیت عوامل آموزشی در دورهی ابتدایی مدارس شهر تهران (پایاننامه کارشناسی ارشد چاپ نشده). دانشگاه تربیت معلم، تهران.
نایبیفرد، ب. (1382).هنجاریابی پرسشنامه عزتنفس کوپراسمیت وبررسی برازش آن بامدل راش(پایاننامه کارشناسی ارشد چاپ نشده). دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
Baumeister, R. F., Campbell, J. D., Krueger, J. I., & Vohs, K. D. (2003). Does high Self-esteem Cause Better Performance, Interpersonal Success, Happiness, or Healthier Lifestyles? Psychological Science in the Public Interest, 4 (1), 10-44.
Böhnke, P. (2005). First European quality of life survey: life satisfaction, happiness and senseof belonging. European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities.
Chyi, H., & Mao, S. (2012). The Determinants of Happiness of Chinas Elderly Population. Journal of Happiness Studies, 13, 167-185.
Cohen, S, Herbert TB. (1996). Health psychology: psychological factorsand physical disease from the perspective of humanpsychoneuroimmunology. Review of Psychology, 47, 113- 142.
Cohen-Charash, Y., & Spector, P. E. (2001). The role of justice inorganizations: A meta-analysis. Organizational Behavior andHuman Decision Processes, 86, 278–321.
Coopersmith, S. (1967). The antecedents of self-esteem. San Francisco: W. H. Freeman & Co.
Diener, E., & Diener, M. (1995). Cross cultural Correlates of Life Satisfaction and Selfesteem. Journal of Personality and Social Psychology, 68, 653-663.
Harter, S. (1990). Issues in the assessment of the self-concept of children and adolescents. In A. M. La Greca (Ed.), Through the eyes of the child: Obtaining self-reports from children and adolescents(pp. 292-325). Boston, MA: Allyn and Bacon.
Herz, L.& Gullone, E. (1999). The relationship between self-esteem and parenting style: A cross-cultural comparison of Australian and Vietnamese Australian adolescents, Journal of Cross-Cultural Psychology, 30 (6), 742-761.
Joseph, S., & Lewis, C. A. (1998). The Depression–Happiness Scale: Reliability and validity of a bipolar self-report scale. Journal of Clinical Psychology, 54, 537–544.
Lymbmirsky, S., Tkach, C., & Dimatteo, M. R. (2006). What are the differences between happiness and self-esteem? Social Indicators Research, 78, 363-404.
McGreal, R., & Joseph, S. (1993). The Depression-Happiness Scale. Psychological Reports, 73(2), 1279–1282.