آقاجانی، س.، و ابوالفضلی، ا. (خرداد 1394). مقایسه فراهیجان، هوش هیجانی و جهتگیری دینی در افراد سالمند و غیرسالمند. همایش ملی هزاره سوم و علوم انسانی، شیراز، مرکز توسعه آموزشهای نوین ایران (متانا).
ابوالقاسمی، ع.، و کیامرثی، آ. (1388). بررسی رابطه بین فراشناخت و نارساییهای شناختی در سالمندان. تازههای علوم شناختی، 11(1)، 15-8.
ابوالقاسمی، ع.، کریمی یوسفی، س. ه.، و خشنودنیای چماچایی، ب. (1394). مقایسه باورهای فراشناختی و نارسایی های شناختی در سالمندان با و بدون رفتارهای دینی. مجله روانشناسی پیری، 1(3)، 222-213.
براتی، ه.، و عریضی سامانی، س. ح. (1394). رابطه بین نارساییهای شناختی و باورهای شناختی در گذر عمر با توجه به مهار فکر. مجله روانشناسی، 75(3)، 251-235.
دهقان منشادی، ز.، تقوی، س.م.، و دهقان منشادی م. (1391). بررسی خصوصیات روانسنجی سیاهه مهارت ذهنآگاهی کنتاکی. مجله اندیشه و رفتار، 7(26)، 37-27.
دهقانی، م.، اسماعیلیان، ن.، اکبری، ف.، حسنوند، م.، و نیکمنش، ا. (1393). بررسی ویژگی های روان سنجی و ساختار عاملی پرسشنامهی پنج وجهی ذهنآگاهی. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی، 9(33)، 87-77.
رضایی، ن.م.، پارسایی، ا.، نجاتی، ع.، نیکآمال، م.، و هاشمی رزینی، س. (1393). ویژگیهای روانسنجی مقیاس فراهیجان دانشجویان. فصلنامه تحقیقات روانشناختی، 6 (23)، 124-111.
شفقی، م. (1392). نقش پیش بینی کنندگی ذهنآگاهی و سبک های مقابله در اختلالات بالینی دانشجویان دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان (پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده). دانشگاه الزهرا، تهران.
صفری، ه.، نجاتی، ع.، و پارسایی، ا. (آبان 1393). بررسی رابطه فراهیجان و شادکامی در دانشجویان دانشگاه. اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران-موسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
عباسی، م.، پیرانی، ذ.، درگاهی، ش.، و آقاویردی نژاد، ش. (1393). ارتباط نارسایی شناختی و نارسایی هیجانی با تعلل ورزی تصمیمگیری در دانشجویان، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(10)، 915-905.
نجاتی، و. (1389). بررسی ارتباط بین ذهنآگاهی و عملکردهای اجرایی در جانبازان نابینا، مجله علمی- پژوهشی طب جانباز، 3(9)، 48-44.
نظربلند، ن.، و فرزانه، ه. (1388). نارسایی حافظه کاری در اختلال افسردگی اساسی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 15 (3)، 313-308.
یزدی، س. م.، درویزه، ز.، و شیخی، ز. (1394). مقایسة نارساییهای شناختی و شیوههای مقابله با استرس در بیماران مبتلا به اختلال افسردگی اساسی، اختلال اضطراب فراگیر و همبود. مطالعات روانشناختی، 11(3)، 28-7.
Almasi, N. G. (2017). The relationship of meta-emotion dimensions and positive and negative symptoms in the patients of chronic schizophrenia. Journal of Behavioral and Brain Science, 7(02), 62-67.
Baer, R. A., Smith, G. T., & Allen, K. B. (2004). Assessment of mindfulness by self-report: The Kentucky inventory of mindfulness skills. Assessment, 11(3), 191-206.
Bertranda, R., & Camos, V. (2015). The role of attention in preschoolers’ working memory. Cognitive Development, 33, 14-27.
Bishop, S. (2004). Mindfulness: A proposed operational definition. Clinical Psychology: Science and Practice, 11(3), 230-241.
Boomsma, D.I., (1998). Genetic analysis of cognitive failures (CFQ): a study of Dutch adolescent twins and their parents. European Journal of Personality, 12(5), 321–330.
Broadbent, D. E., Cooper, P. J., Fitzgerald, P. F., & Parkes, K. R. (1982). The cognitive failures questionnaire (CFQ) and its correlates. British Journal ofClinical Psychology, 21(1), 1–16.
Labar, K. S., & Cabeza, R. (2006). Cognitive neuroscience of emotional memory. Nature Reviews Neuroscience, 7(1), 54-64.
Carriere, J. S., Cheyne, J. A., & Smilek, D. (2008). Everyday attention lapses and memory failures: The affective consequences of mindlessness. Consciousness and cognition, 17(3), 835-847.
Cheyne, J. A., Carriere, J. S., & Smilek, D. (2006). Absent-mindedness: Lapses of conscious awareness and everyday cognitive failures. Journal of Consciousness and cognition, 15(3), 578-592.
Di Fabio, A. (2006). Decisional procrastination correlates: personality traits, self-esteem or perception of cognitive failure? International Journal for Educational and Vocational Guidance, 6(2), 109-122.
Dixon, R., Backman, L., & Nilsson, L. G. (2004). New frontiers in cognitive aging. Oxford: Oxford University Press.
Flett, A, Haghbin M & Pychyl T (2016). Procrastination and depression from a cognitive perspective: an exploration of the associations among procrastinatory automatic thoughts, rumination and mindfulness. Journal of Rational-Emotive & Cognitive- Behavior Therapy, 34(3), 169-186.
Fredrickson, B. L., & Branigan, C. (2005). Positive emotions broaden the scope of attention and thought-action repertoires. Cognition and Emotion, 19(3), 313–332.
Greenberg L. (2002). Emotion Focused Therapy: Coaching Clients Through Their Feelings. Washington: American psychological association.
Haradhvala N (2016). Meta-emotions in daily life: associations with emotional awareness and depression (Master thesis). Washington University.
Herndon, F. (2008). Testing mindfulness with perceptual and cognitive factors: External vs. internal encoding, and the cognitive failures questionnaire. Personality and Individual Differences, 44(1), 32-41.
Jefferies, L. N., Smilek, D., Eich, E., & Enns, J. T. (2008). Emotional valence and arousal interact in attentional control. Psychological Science, 19 (3), 290–295.
Jha, A. P., Stanley, E. A., Kiyonaga, A., Wong, L., & Gelfand, L. (2010). Examining the protective effects of mindfulness training on working memory and affective experience. Journal of Emotion, 10(1), 54-64.
Kanai, R., Dong, M.Y., Bahrami, B., & Rees, G., (2011). Distractibility in daily life is reflected in the structure and function of human parietal cortex. Journal of Neuroscience, 31(18), 6620–662.
Knight, R. G., McMahon, J., Green, T. J., & Skeaff, C. M. (2004). Some normative and psychometric data for the Geriatric Depression Scale and the Cognitive Failures Questionnaire from a sample of healthy older persons. New Zealand Journal of Psychology, 33, 163–170.
LaBar, K. S., & Cabeza, R. (2006). Cognitive neuroscience of emotional memory. Nature reviews. Neuroscience, 7(1), 54.
Lange, S., & Sub, H. M. (2014). Measuring slips and lapses when they occur–Ambulatory assessment in application to cognitive failures. Consciousness and cognition, 24, 1-11.
Langer, E. J. (1989). Mindfulness. Reading, MA: Addison-Wesley/Addison Wesley Longman.
Lenze, E. J., Hickman, S., Hershey, T., Wendleton, L., Ly, K., Dixon, D., Dore P. & Wetherell, J. L. (2014). Mindfulness‐based stress reduction for older adults with worry symptoms and co‐occurring cognitive dysfunction. International journal of geriatric psychiatry, 29(10), 991-1000.
Mahoney, A. M., Dalby, J. T., & King, M. C. (1998). Cognitive failures and stress. Psychological Reports, 82(3), 1432–1434.
Mammarella N, Borella E, Carretti B, Leonardi G & Fairfield B (2013). Examining an emotion enhancement effect in working memory: Evidence from age-related differences. Journal of Neuropsychological Rehabilitation, 23(3), 416-428.
Mecacci, L., Righi, S., & Rocchetti, G. (2006). Cognitive failures and circadian typology. Personality and Individual Differences, 37, 107–113.
Mitmansgruber, H., Beck, T. N., Hofer, S., & Schubler, G. (2009). When you don’t like what you feel: Experiential avoidance, mindfulness and Meta emotion in emotion regulation. Personality and Individual Differences, 46(4), 448–453.
Moore, A., & Malinowski, P. (2009). Meditation, mindfulness and cognitive flexibility. Consciousness and Cognition, 18(1), 176-186.
Napoli, M., Krech, P. R., & Holley, L. C. (2005). Mindfulness training for elementary school students. Journal of Applied School Psychology, 21(1), 99-125.
Neff, K. D. (2003). The development and validation of a scale to measure self-compassion. Self and identity, 2(3), 223-250.
Ocampo, J. M. (2010). Self-rated health: Importance of use in elderly adults. Journal of Colombia Medical, 41(3), 275-289.
Paller, K. A., Creery, J. D., Florczak, S. M., Weintraub, S., Mesulam, M. M., Reber, P. J., … Maslar, M. (2014). Benefits of mindfulness training for patients with progressive cognitive decline and their caregivers. American Journal of Alzheimer’s Disease and Other Dementias, 30(3), 257–267.
Payne, T. W., & Schnapp, M. A. (2014). The relationship between negative affect and reported cognitive failures.
Depression research and treatment, 396195. Doi:
10.1155/2014/396195
Pfeifer, S., van Os, J., Hanssen, M., Delespaul, P., & Krabbendam, L. (2008). Subjective experience of cognitive failures as possible risk factor for negative symptoms of psychosis in the general population. Schizophrenia bulletin, 35(4), 766-774.
Quintana-Hernandez, D. J., Miro-Barrachina, M. T., Ibanez-Fernandez, I. J., Santana-del Pino, A., Quintana-Montesdeoca, M. P., Rodrıguez-de, Vera., … Bravo-Caraduje, N. (2016). Mindfulness in the maintenance of cognitive capacities in Alzheimer’s disease: A randomized clinical trial. Journal of Alzheimer’s Disease, 50, 217–232.
Reason, J., Manstead, A., Stradling, S., Baxter, J., & Campbell, K. (1990). Errors and violations on the roads: a real distinction? Ergonomics, 33(10-11), 1315-1332.
Segal, Z. V., Williams, M. G., & Teasdale, J. D. (2002).
Mindfulness-based Cognitive Therapy for Depression: A New Approach to Preventing Relapse.
New York City: Guilford Press.
Simpson, S. A., Wadsworth, E. J., Moss, S. C., & Smith, A. P. (2005). Minor injuries, cognitive failures and accidents at work: incidence and associated features. Occupational Medicine, 55(2), 99-108.
Sirois, F. M. (2014). Absorbed in the moment? An investigation of procrastination, absorption and cognitive failures. Personality and individual differences, 71, 30-34.
Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Using multivariate statistics (5th Ed.). Boston: Allyn & Bocon.
Tamm, L., Epstein, J. N., Peugh, J. L., Nakonezny, P. A., & Hughes, C. W. (2013). Preliminary data suggesting the efficacy of attention training for school-aged children with ADHD. Developmental Cognitive Neuroscience, 4, 16-28.
Wallace, J. C., Vodanovich, S. J., & Restino, B. M. (2003). Predicting cognitive failures from boredom proneness and daytime sleepiness scores: An investigation within military and undergraduate samples. Personality and Individual Differences, 34(4), 635-644.
Wan, L., Friedman, B. H., Boutros, N. N., & Crawford, H. J. (2008). Smoking status affects men and women differently on schizotypal traits and cognitive failures. Personality and Individual Differences, 44(2), 425-435.
Wilhelm, O., Witthoft, M., & Schipolowski, S., (2010). Self-reported cognitive failures: competing measurement models and self-report correlates. Journal of Individual Differences, 31(1), 1–14.
Wilkerson, A., Boals, A., & Taylor, D. J. (2012). Sharpening our understanding of the consequences of insomnia: The relationship between insomnia and everyday cognitive failures. Cognitive therapy and research, 36(2), 134-139.
Zeidan, F., Johnson, S., Diamond, B., David, Z. H., & Goolkasian, P. (2010). Mindfulness meditation improves cognition: Evidence of brief mental training. Consciousness and Cognition, 19(2), 597-605.