بهپژوه، ا.، سلیمانی، م.، افروز، غ.، و غلامعلی لواسانی، م. (1389). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دیرآموز. نوآوریهای آموزشی (فصلنامه نوآوریهای آموزشی)، 5 (9)، 186-163.
بهنام وشانی، ح.، واحدیان شاهرودی، م.، و جعفرزاده فخاری، م. (1389). کیفیت زندگی سالمندان شهر سبزوار. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 17(3)، 217-213.
تقینژاد، ز.، اقلیما، م.، عرشی، م.، و پور حسین هندآباد، پ. (1394). اثربخشی مداخلات روانی-اجتماعی بر سازگاری اجتماعی سالمندان: یک مطالعه نظاممند. اولین همایش ملی علمی پژوهشی روانشناسی، علوم تربیتی و آسیبشناسی جامعه، دانشگاه کرمان، 1688-1668.
جیریایی شراهی، ف. (1389). بررسی ارتباط بین خودشناسی با سازگاری (عاطفی-خانوادگی و اجتماعی) در میان دانشجویان دختر و پسر دانشگاه تهران (پایاننامه کارشناسی ارشد چاپشده). دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا، تهران.
حسنآبادی، ه. (1380). مقایسه پیشرفت تحصیلی، سازگاری اجتماعی و افسردگی دانش آموزان مدارس شبانهروزی بادانش آموزان روزانه دوره دبیرستان اسفراین (پایاننامه کارشناسی ارشد چاپشده). رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، تهران.
خضری، ز. (1391). اثربخشی تمرینات یوگا بر میزان سازگاری و روابط بین فردی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت شهر بوشهر (پایاننامه کارشناسی ارشد چاپشده). دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، تهران.
خداپناهی، م.ک.، و خاکسار بلداجی، م. (1384). رابطه جهتگیری مذهبی و سازگاری روانشناختی در دانشجویان. روان شناسی (مجله روانشناسی)، 35(3)، 52-37.
رحیمی نجفآبادی، ا. (1394). بررسی اثر بازخورد هنجاری بر تعادل ایستا و پویای زنان سالمند (پایاننامه کارشناسی ارشد چاپشده). دانشگاه آزاد اسلامی، کرج.
شهباز زادگان، ب.، فرمانبر، ر.ا.، قنبری، ع.، عطرکارروشن، ز.، و ادیب، م. (1387). بررسی تأثیر یک دوره فعالیت منظم ورزشی بر عزت نفس سالمندان ساکن در خانه سالمندان شهر رشت. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، 8(4)، 393-387.
عظیمزاده، ا.، اصلانخانی، م.ع.، شجاعی، م.، و صلواتی، م. (1391). تأثیر تمرینات تعادلی اختلالی و غیر اختلالی بر تعادل ایستا و پویای زنان سالمند. رفتار حرکتی (نشریه رفتار حرکتی)، 7(4)، 108-95.
کاپلان، ه. (1388). خلاصه روانپزشکی (ترجمه ن. پورافکاری). تهران: آینده سازان. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2007)
صفوی، م.، موسوی لطفی، س.م.، و اکبری، و. ا. (1389). چرا هوش هیجانی؟ تهران: فانوس اندیشه.
مددی، م.، و خدابخشی کولایی، آ. (1395). اثربخشی خندهدرمانی کاتاریا و فعالیتهای فیزیکی بر امید و معنا جویی در سالمندان شهر تهران. توانبخشی در پرستاری (نشریه پژوهش توانبخشی در پرستاری)، 2(4)، 48-40.
Abraham, A., & Verghese, A. (1986). Eysenck personality inventory and bell's adjustment inventory. Indian Journal of Clinical Psychology, 13, 125-126.
Bussing, A., Michalsen, A., Khalsa, S. B. S., Telles, S., & Sherman, K. J. (2012). Effects of yoga on mental and physical health: a short summary of reviews. Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine, 165410, 7.
Brennan, M. (2004). Research: spirituality and religiousness predict adaptation to vision loss in middle-aged and older adults. The International Journal for the Psychology of Religion, 14(3), 193-214.
Casasola, C. D. (2010). Analysis of heart rate during a tennis training session and its relationship with heart-healthy index. Journal of sport and health research, 2(1), 26-34.
Chen, K. M., Chen, M. H., Chao, H. C., Hung, H. M., Lin, H. S., & Li, C. H. (2009). Sleep quality, depression state and health status of older adults after silver yoga exercises: cluster randomized trial. International journal of nursing studies, 46(2), 154-163.
Dening, T., & Milne, A. (2011). Mental health and care homes. England: Oxford University Press.
Dutta, R. S. (1998). Yoga Exercises. Psychological and psychic processes. India: Gaypee Brothers Medical publisher.
Gammage, K. L., Drouin, B., & Lamarche, L. (2016). Comparing a yoga class with a resistance exercise class: effects on body satisfaction and social physique anxiety in university women. Journal of Physical Activity and Health, 13(11), 1202-1209.
Raub, J. A. (2002). Psycho physiologic effects of hatha yoga on musculoskeletal and cardiopulmonary function: a literature review. The Journal of Alternative & Complementary Medicine, 8(6), 797-812.
Reenberg, J., Sheldon, S. (1992). Why people need self-esteem. Journal of Personality and Social Psychology, 33(2), 508-511.
Scott, R., Scott, w. A. (1989). Adjustment of Adolescent Interactional Series in the Social Psychology. Journal of Social Psychology, 5(65), 23-56.
Satheeshkumar, K., & Rajaguru, S. (2016). Impact of yogic practice on adjustment behavior of school children. International Education and Research Journal, 2(4).
Tinto, V. (1987). Leaving college: Rethinking the causes and cures of student attrition. University of Chicago Press, 5801 S. Ellis Avenue, Chicago, IL 60637.
Ulger, O & Yaglı, N. V. (2010). Effects of yoga on the quality of life in cancer patients. Complementary Therapies in Clinical Practice, 16(2), 60-63.
Wells, N. M., & Lekies, K. S. (2006). Nature and the life course: pathways from childhood nature experiences to adult environmentalism. Children Youth and Environments, 16(1), 1-24.
Verma, S., & Gurvendra, A. (2016). A study on the effect of collective yogic practices on social adjustment of collage students in urban area. International Journal of Science and Consciousness (IJSC), 2(1), 36-40.
Woolery, A., Myers, H., Sternlieb, B., & Zeltzer, L. (2004). A yoga intervention for young adults with elevated symptoms of depression. Alternative therapies in health and medicine, 10(2), 60-66.