خانیپور، ا. (1391). پایائی و روایی پرسشنامه شخصیتی (NEO-FEI). فصلنامه تخصصی روانسنجی، 2، 21-15.
شکرکن، ح. حسینی، ف. نعامی، ز. (1392). تعیین روابط ساده و چندگانه ویژگیهای پنج عامل شخصیت با نگرشهای سه گانه شغلی در کارکنان. پژوهشهای روانشناختی، 16(1)، 56-43.
شیرینزاده دستگیری، ص. (1387). بررسی ساختار عاملی، روایی و اعتبار پرسشنامه فراشناخت (MCQ-30). مجله روانشناسی، 48، 461-445.
صالحی، ن. (1391). مقایسه باورهای فراشناخت و نگرانی در افراد مبتلا به افسردگی وسواسی اجباری و افراد سالم (پایاننامه کارشناسی ارشد چاپ نشده) دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
عسکری، م. (1389). سلیگمن و خیام. خبر نامه انجمن روانشناسی ایران، 4 .
علیپور، ا.، و آگاه هریس، م. (1386). اعتبار و روائی فهرست شادکامی اکسفورد در ایرانیها. فصلنامه روانشناسان ایرانی، 3(12) 298-287.
غیائی، ن. (1391). رابطه شیوههای فرزندپروری و ویژگیهای شخصیت با شادکامی در دانشجویان (پایاننامه کارشناسی ارشد چاپ نشده). دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
فرانکلین، س. (1389). روانشناسی شادکامی: زندگی انسانی خوب (ترجمه ج. نجفی زند). تهران: سخن. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2010)
گروسی فرشی، م.، مانی، ا.، و بخشیپور، ع. (1385). ارتباط بین ویژگیهای شخصیتی و احساس شادکامی در بین دانشجویان دانشگاه تبریز. فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز، 1(1)، 158-143.
محسنی، ن. (1393). نظریهها در رواشناسی رشد. تهران: جاجرمی.
مغانلو، م.، و آگیلار- وفایی، م. (1388). رابطه عوامل و وجوه الگوی پنج عاملی شخصیت با شادکامی و سلامت روانی و جسمانی. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 15(3)، 299-290.
هومن، ح. (1370). استنباط آماری در پژوهش رفتاری. تهران: دیبا.
Argyle, M. (1997).Is happiness a cause of health? Psychology & health, 12(6), 769-781.
Barick, M. R., & Mount, M. K. (1991). The big five personality dimension and job performance. Journal of Personality Psychology, 44, 1-26.
Berbner J. (1995). Happiness and personality. Personality & Individual Drifferences, 25, 279-296.
Carr, A. (2004). Positive psychology: the science of happiness and human strengths (2th Ed.). New York, NY: Brunner–Routledge.
Cohen, M. A., Fredrickson, B. L., Brown, S. L., & Mikels, J. A. (2009). Positive emotions increase kife satisfaction by building resilience. American psychological association, 3, 361-368.
Costa, P. T., & McCrae, R. R. (1992). Normal personality assessment in clinical practice: The NEO personality inventory, psychological assessment. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 7, 5-13.
Deneve, K., & Cooper, H. (1998). The happy personality: Ameta-analysis of 137 personality traits and subyective well-being. Psychological Bulletin, 124, 197-229.
Fararouei, M., Brown, I. J., Akbartabar, M., & Haghighi, R. (2013). Happiness and health behavior in Iranian adolescent girls. Journal of Adolescent, 36, 1187-1192.
Farnham, A. & cheng, H. (2002). Personality as predictor of mental health and happiness in the fast and west. Personality and Individual Differences, 27, 309-403.
Graham, C. (2008). Happiness and health: Lessons of question for public policy. Health Affairs, 27(1), 72-87.
Hills, P., & Argyle, M. (1998). Positive moods derived from leisure and their relationship to Happiness and personality. Personality and individual differences, 36, 64-73.
John, O. P., Nauman, L. P., & Soto, C. J. (2008). Paradiym shift to the integrative big five trait taxonomy: history, measurement and conceptual tissue. In j. Robbins, & E. pervin (Eds.), handbook of Personality: theory and research (pp.14-158). NewYork: NY: Guilford press.
Katsaiti, M. S. (2011). Obesity and Happiness. Applied Economics, 44(31), 4101-4114.
McGrac, R. R., & Costa, P. T. (1991). Adding Liebe and Arbeit: The ful five- factor model and Well- being. Personality and Social Psychology Bulletin, 3, 173-175.
McGrac, R. R., & Costa, P. T. (1985). Openness to experience. In R. Hogan & W. H, Jones (Eds.), Perspectives in personality (pp.145-172). Greenwich, CT: JAI Press.
Myers, D. G., & Diener, E. (1995). Who is happy? Psychological Science, 6, 10-19.
Natvig, G. K., Albrektsen, G., & Qvarnstrom, U. (2003). Associations between Psychological factors and happiness among school adolescents. International Journal of Nursing Practice, 9(3), 166-175.
Nolen-Hoeksema, S. (1991). Responses to depression and their effects on the duration of depressive episoders. Journal of Abnormal Psychology, 100, 569-582.
Papageoryiou, C., & Wells, A. (Eds.). (2004). Depressive nomination: Nature, therapy and treatment. Chichester, UK: Wiley.
Pisinger, C., Toft, U., Aadahl, M., Glumer, C., & Jorgensen, T. (2009). The relationship between lifestyle and selfreported health in a general population The Inter 99 study. Preventive Medicine, 49, 418-423.
Seligman, M. E.P. (2002). Authentic Happines. New York: Free press.
Seman, T. E., & Adler, N. (1998). Older Americans: Who will they be? National forum. 78(2), 26-35.
Spasojevic, J., Alloy, L. B., Abramson, L. Y., Maccoon, D., & Robinson, M. S. (2004). Reactive rumination: outcomes, mechanisms, and developmental antecedents. In C. Papageorgiou & A. Wells (Eds), Depressive rumination: Nature theory and treatment (pp.43-59). Chichester, UK: Wiley.
Templer, K. J. (2012). Five favtor model of personality and job satisfaction: the importance of agreeableness in a tight and collectivistic Asian society. Applied Psychology, 61, 114-129.
Veenhoven, R. (2008). Healthy happiness: effects of happiness on physical health and the consequences for preventive health care. Journal of Happiness Studies, 9(3), 449-469.
Wells, A. (2000). Emotronal disorders and metacognition: Innovative cognitive therapy. Chichester: wiley.
Wells, A. (2009). Metacognitive therapy for anxiety and depression. New York: Guilford press.
Wells, A., & Cartwright-Hatton, S. (2004). A short form of the Metacongnitions Questionnaire: Properties of the MCQ30. Behaviour Research and Therapy, 42, 385-396.