اشمیت، آر. ای.، و، تیموتی، دی. (1391). یادگیری و کنترل حرکتی (ترجمه حمایتطلب و قاسمی). تهران: علم و حرکت. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2005).
پورمرادکهن، پ.، امیری، م.، و حاتمی، ف. (1393، اردیبهشت). تأثیر تمرینات مغزی بر تعادل ایستا و پویای دختران غیر فعال. مقاله ارائه شده در اولین همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه پیام نور لرستان، دلفان.
پاین، جی.، و ایساکس، ال. (1384). رشد حرکتی انسان (ترجمه ح. خلجی و د. خواجوی). انتشارات دانشگاه اراک. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 2002).
جعفری عوری، م.، و پاکگوهر، م. (1393). نگاهی به مشکلات سالمندی: بی تعادلی و سقوط. تهران: نشر خانیران.
دنیسون، پی.، و دنیسون، جی. (1393). ورزش مغزی و یادگیری کلی مغز (ترجمه کرمی، و امیری). در دست چاپ. (تاریخ انتشار اثر به زبان اصلی، 1986)
رئیسی، جلیل. (1387). مقایسۀتعادلایستادرافرادفعالوغیرفعالدارایکفپایصاف (پایاننامه کارشناسی ارشد چاپ نشده) دانشگاه تهران.
صادقی، ح.، نوروزی، ح. ر.، کریمی اصل، ا.، و منتظر، م. ح. (1387). تأثیر شش هفته برنامهی تمرین عملکردی بر تعادل ایستا و پویای مردان سالمند سالم. سالمند، 3(8)، 38- 32.
Akuthota, V., Nadler, S. F. (2004). Core strengthening. Archives of Physical Medicine and Rehabilitation, 85 (3 Suppl 1),86-92.
American Census Bureau: World population. (2009). Available at http: //www.census.gov
Ansari, D. (2008). The brain goes to school: Strengthening the education-neuroscience connection. Education Canada,48(4), 6–10.
Brittany, A., Matsumara, M. D., Anne, F., & Ambros, M. D. (2006). Balance in the elderly. Clinics in Geriatric Medicine,22, 395-412.
Brown, K. (2012). Educate your brain. Phoenix, Arizona: Balance Point Publishing.
Dennison, P. E, & Dennison, G. E. (1994). Brain Gym® teacher’s edition-Revised. Ventura, CA: Edu-Kinesthetics.
Dennison, P. E. (2006). Brain Gym® and me: Reclaiming the pleasure of learning. Ventura, CA: Edu-Kinesthetics.
Dennison, Paul E. (1981). Switching On: The Whole Brain Answer to Dyslexia. Ventura, CA: Edu- Kinesthetics.
Dennison, P. E., & Dennison, G. E. (1985). Personalized whole brain integration. Ventura, CA: Edu-Kinesthetics.
Doumas, M., Smolders C., & Krampe, R. (2008). Task prioritization in aging: Effects of sensory Information on concurrent posture and memory performance. Experimental Brain Research, 187, 275-82.
Evans, D., Hodgkinson, B., Lambert, L., & Wood, J. (2001). Falls risk factors in the hospital setting: A systematic review. International Journal of Nursing Practice,7(1),38-45.
Goswami, U. (2006). Neuroscience and education: From research to practice. Nature Reviews Neuroscience, 7(5), 406–413.
Johnson, B. L., & Nelson, J. K. (1979). Practical measurements for evaluation in physical education (4th ed.). Minneapolis: Burgess.
Khalsa, G. K., Morris, G. S. D., & Sifft, J. M. (1988). Effect of educational kinesiology on static balance of learning disabled students. Perceptual and Motor Skills,67, 51-54.
Lopes, K. T., Costa, D. F., Santos, L. F., Castro, D. P., & Bastone, A. C. (2009). Prevalence of fear of falling among a population of older adultsand its correlation with mobility dynamic balance risk and history of falls. Revista Brasileira de Fisioterapia, 13(3), 223-229.
Oh-Park, M., Xue, X., Holtzer, R., & Verghese, J. (2011). Transient versus persistent fear of falling in community-dwelling older adults: incidence and risk factors. Journal of the American Geriatrics Society,59(7),1225–1231.
Podsiadlo, D., & Richardson, S. (1991). The timed "Up & Go": A test of basic functional mobility for frail
elderly persons. Journal of the American Geriatrics Society, 39(2),142-148.
Rankin, K., Woollacott, M., Shumway-Cook, A., Brown, B. (2000).Cognitive influence on postural stability: A neuromuscular analysis in young and older adults. Journals of Gerontology, 55, 112-119.
Rockwood, K., Awalt, E., Carver, D., & MacKnight, C. (2000). Feasibility and measurement properties of the functional reach and the timed up and go tests in the Canadian study of health and aging. The Journals of Gerontology Series A: Biological Sciences and Medical Sciences, 55(2),70–73.
Shumway-Cook, A., & Woollacott, M. (2000). Attentional demand and postural control: The effect of sensory context. Journals of Gerontology,55, 10-16.
Sifft, J. M., & Khalsa, G. C. K. (1991). Effect of educational kinesiology upon simple response times and choice response times. Perceptual and Motor Skills, 73, 1011-1015.
United Nations Population Division, World Population Ageing )2007(, New York. Available from: http://esa. un. org/unpp/p2k0data.asp
Utley, Paige Lynette. (2007). Using Educational Kinesiology as a Method for Alleviating Letter Orientation Errors (Master's thesis). Retrieved form http://trace.tennessee .edu/utk_chanhonoproj/1126/
Watson, A., & Kelso, G. (2014). The effect of brain gym on academic engagement for children with developmental disabilities. International Journal of Special Education, 29(2), 75-83
Wilson, M. L., Rome, K., Hodgson, D., & Ball, P. (2008). Effect of textured foot orthotics on static and dynamic postural stability in middle-aged females. Gait posture,27(1),36-42.