اتکینسون، ر.، و هیلگارد، ا. (1391). زمینه روانشناسی (ترجمه م. ساعتچی). رشت: انتشارات گپ. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2009)
اسماعیلی، م.، و زارع، ح. (1396). حافظه سرگذشتی در سالمندان: نقش هیجانات در بازیابی خاطرات. مجله روانشناسی پیری، 3(1)، 9-1.
دلاور، ع. (1391). احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: انتشارات رشد.
رضاپور، م.، لطفی، ی.، موسوی، ع.، ناظری، ا. ر.، و بخشی، ع. (1394). بررسی مقایسهای شنوایی دایکوتیک در سالمندان و جوانان با استفاده از آزمون اعداد دایکوتیک. فصلنامه طب توانبخشی، 4(4)، 141-131.
سادوک، ب.، سادوک، و.، و روئیز، ژ. (1394). خلاصه
روانپزشکی کاپلان و سادوک علوم رفتاری/روانپزشکی بالینی، جلد اول (ترجمه فرزین رضاعی) تهران: ارجمند. (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 2015)
سالاروند، ش.، و مرآثی، م. (1390). بررسی فراوانی افت عملکردی و نقص شناختی و عوامل همراه در سالمندان بستری در بیمارستان. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، 16(6)، 292 -284.
ساعد، ا.، روشن، ر.، و مرادی، ع. (1387). بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس حافظه وکسلردر دانشجویان. ماهنامه علمیـ پژوهشی دانشور رفتار، 15(31)،70-57.
کرمی نوری، ر.، و اعراب شیبانی، خ. (1386). بررسی و مقایسه انواع حافظه رویدادی و معنایی در سالمندان و جوانان. فصلنامه روانشناسی کاربردی. 2(1)، 213- 201.
معظمی، د. (1392). مقدمات نوروسایکولوژی. تهران: انتشارات سمت.
Bartels, S. J., & Naslund, J. A. (2013). The underside of the silver tsunami—older adults and mental health care. New England Journal of Medicine, 368(6), 493-496.
Clarys, D., Isingrini, M., & Gana, K. (2002). Mediators of age-related differences in recollective experience in recognition memory. Acta psychologica, 109(3), 315-329.
Craik, F. I., & Salthouse, T. A. (Eds.). (2011). TheHandbook of aging and Cognition. Psychology press.
Dixon, R. A., Bäckman, L., & Nilsson, L. G. (2004). New frontiers in cognitive aging. Oxford University Press.
Erngrund, K., Mäntylä, T., & Rönnlund, M. (1996). Acting or listening: Adult age differences in source recall of enacted and nonenacted statements. Journal of Adult Development, 3(4), 217-232.
Grady, C. L., & Craik, F. I. (2000). Changes in memory processing with age. Current Opinion in Neurobiology, 10(2), 224-231.
Klingberg, T., Forssberg, H., & Westerberg, H. (2002). Training of working memory in children with ADHD. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 24(6), 781-791.
Mecacci, L., Righi, S., & Rocchetti, G. (2004). Cognitive failures and circadian typology. Personality and Individual Differences, 37(1), 107-113.
Nyberg, L., Bäckman, L., Erngrund, K., Olofsson, U., & Nilsson, L. G. (1999). Age differences in episodic memory, semantic memory, and priming: Relationships to
demographic, intellectual, and biological factors. The Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences and Social Sciences, 51(4), P234-P240.
Ripove, G. (2001). Mechanism and structure of semantic memory, Acta psychology, 99(8), 504-524.
Tabbarah, M., Crimmins, E. M., & Seeman, T. E. (2002). The relationship between cognitive and physical performance: MacArthur Studies of Successful Aging. The Journals of Gerontology Series A: Biological Sciences and Medical Sciences, 57(4), M228-M235.
Tisserand, D. J., Van Boxtel, M. P., Pruessner, J. C., Hofman, P., Evans, A. C., & Jolles, J. (2004). A voxel-based morphometric study to determine individual differences in gray matter density associated with age and cognitive change over time. Cerebral Cortex, 14(9), 966-973.
Tulving, E. (2002). Episodic memory: From mind to brain. Annual review of psychology, 53(1), 1-25.
Whitbourne, S. K., & Halgin, R. P. (2013). Abnormal psychology: Clinical perspectives on psychological disorders. New York NY: McGraw-Hill.
Zizza, C. A., Ellison, K. J., Wernette, C. M. (2009). Total Water Intakes of Community-Living Middle-Old and Oldest-Old Adults. The Journals of Gerontology Series A: Biological Sciences and Medical Sciences, 64A (4), 481–486.